Bank & Cash Management | Oracle JD Edwards ERP | Add-on
Bank & Cash Management jd edwards

Bank & Cash Management

Matchen van betalingen en ontvangsten geïntegreerd binnen JD Edwards

Over Bank & Cash Management (BCM)

Het matchen van betalingen en ontvangsten op bankafschriften met openstaande posten is een tijdrovende bezigheid. Vaak zijn medewerkers handmatig op zoek naar de juiste kenmerken om een betaling bij de betreffende openstaande post af te letteren. Met de Robotic Processing Automation module Bank & Cash Management (BCM), ontwikkeld door Capgemini Nederland, wordt deze steeds terugkerende activiteit geautomatiseerd. Deze integratie van electronic banking met uw financiële administratie binnen JD Edwards betekent een grote efficiencyslag op uw financiële afdeling.

  • Ruime tijdwinst, bestanden worden automatisch ingelezen
  • Automatische matching van facturen, tot rond de 95%
  • Verrijken van stamgegevens door Machine Learning
  • Standaard bankformaten voor universeel gebruik
  • Gebruiksvriendelijk dankzij o.a. een korte inleestijd
  • Snel resultaat dankzij korte implementatietijd
Ed Pieters

Ed Pieters

Heeft u vragen? Neem contact met mij op!

Direct contact

Meer over Bank & Cash Management

Geïntegreerd binnen JD Edwards

De ‘Bank & Cash Management’ module (BCM) integreert de standaard bank software met de financiële administratie in JD Edwards en automatiseert in zijn geheel de repetitieve administratieve handelingen voor het alloceren van betalingen en ontvangsten op openstaande facturen. Bank & Cash Management is ontwikkeld in de JD Edwards-toolset en werkt daarom geheel geïntegreerd in de JD Edwards-omgeving. De bankgegevens interface importeert automatisch de bankafschriften in het financieel systeem, waar openstaande facturen vervolgens automatisch of handmatig met de ontvangsten kunnen worden gematcht. De module beschikt over diverse algoritmes om ervoor te zorgen dat de toewijzing van de betalingen en ontvangsten automatisch wordt gekoppeld aan de openstaande facturen. Gebruikte algoritmes zijn onder andere: factuurnummer, betaald bedrag, tot en met opgave, begeleidingsbrieven (vastlegging vooraf, inlezen vanuit Excel), rembours en delen van het factuurnummer. Daarnaast is het ook mogelijk om snel handmatig gegevens in te boeken.