NetSuite Support - Case Study - AAEON NetSuite Support - Case Study - AAEON
netsuite support aaeon

Netsuite support voor AAEON: “Meer dan standaard support”

aaeon netsuite support

AAEON Technology, opgericht in 1992, produceert en verkoopt een breed scala aan industriële pc’s over de hele wereld. Sinds 2004 is de multinational in Europa actief en in de afgelopen vijf jaar is de organisatie hard gegroeid. Dit legt ook de nodige druk op het Netsuite ERP-systeem dat AAEON gebruikt. Doordat Cadran altijd klaarstaat met advies, meedenkt over nieuwe mogelijkheden en de support verzorgt, kan AAEON Netsuite optimaal inzetten en hiermee haar groei ondersteunen.

Cadran Netsuite Support

AAEON levert onder andere geïntegreerde Industrie 4.0-oplossingen, geavanceerde AI-hardware en IoT-oplossingsplatformen die virtuele en fysieke netwerken naadloos consolideren. Het bedrijf heeft in 2023 Cadran in de arm genomen als partner voor Netsuite Support. Diane Lin werkt sinds 2011 bij AAEON en is sinds 2023 operationeel manager bij het bedrijf. Vanuit haar rol heeft zij het meeste contact met de supportafdeling van Cadran. “En dat bevalt goed”, vertelt Diane. “Ik heb een vast aanspreekpunt en zij weet alles over mijn bedrijf. Ze reageert heel snel en geeft professionele feedback. Daar ben ik heel blij mee.”

Slimme oplossingen

Doordat Cadran inmiddels ruim 25 jaar ervaring heeft met ERP-systemen en de productiemarkt op haar duimpje kent, weten de gespecialiseerde supportmedewerkers alles van warehousing, groothandel en distributie.

Diane en haar collega’s kloppen dan ook voor uiteenlopende zaken aan bij Cadran. “Bijvoorbeeld om te brainstormen of om te kijken wat we nog beter kunnen doen met het systeem. Hoe kunnen we bijvoorbeeld orders makkelijker verwerken met Netsuite? En hoe kunnen we slimme oplossingen vinden die dicht bij de standaard blijven zodat we uiteindelijk minder tijd kwijt zijn aan onderhoud en beheer?”, vertelt Diane. 

Betere controle

Dankzij Netsuite Support heeft AAEON nu een betere controle over haar processen. Dit omvat onder andere het genereren van rapporten om de huidige processen beter te monitoren. Met zulke controles kan AAEON nu gemakkelijk discrepanties tussen inkoop- en verkooporders opsporen, waardoor fouten worden voorkomen. Daarnaast biedt Cadran overzichten van items en hun locaties, wat essentieel is om ervoor te zorgen dat ze correct worden opgeslagen. Bovendien spelen deze rapporten ook een cruciale rol bij audits, waardoor AAEON vol vertrouwen kan rapporteren.

Op elkaar ingespeeld

Diane: “Ook sparren we graag met Cadran over bestaande en nieuwe opties, bijvoorbeeld om onze data beter inzichtelijk te maken zodat we makkelijker beslissingen kunnen nemen over bijvoorbeeld inkoop en voorraden. Omdat ze precies weten wat we nodig hebben, kunnen ze goed meedenken en advies geven.” Elke dinsdag heeft Diane een afspraak met Cadran om alles door te nemen en als ze tussendoor vragen heeft, maakt ze een ticket aan of stuurt ze een mailtje als het spoed heeft. Diane: “We zijn helemaal op elkaar ingespeeld. Soms ontstaan er urgente issues in ons dagelijkse proces waarbij we snel support nodig hebben. Er was bijvoorbeeld een snelle respons nodig, toen we problemen hadden met de voorraden. We hadden snel een oplossing nodig om het proces voort te zetten. Cadran bood uitstekende ondersteuning en heeft laten zien snel te schakelen in dergelijke gevallen.”

Geen hickups in het proces

Ook bij kleinere foutmeldingen weet Diane Netsuite Support te vinden. “Cadran speelt de situatie na in een testomgeving en komt dan bij ons terug met feedback. We hadden laatst bijvoorbeeld steeds een foutmelding. Het bleek dat we zelf een veld verplicht hadden gemaakt, terwijl we dat nooit invullen. Cadran had dat voor ons in een handomdraai opgespoord en opgelost. Door hun ervaring op dit vlak kunnen ze snel problemen oplossen, zodat wij weer verder kunnen en er geen hickups zijn in het proces.” 

Klaar voor groei

Voor 2025 heeft AAEON in Nederland een omzetdoel van 100 miljoen euro. Om dat te kunnen bereiken is het belangrijk dat AAEON steeds meer datagedreven wordt en Netsuite optimaal gebruikt. “We gaan bijvoorbeeld starten met nieuwe producten en daarmee nieuwe markten ontginnen. Hiervoor zijn natuurlijk ook andere productielijnen nodig. En omdat dit allemaal door ons ERP-systeem ondersteund moet worden, zijn we in 2023 al, samen met Cadran, begonnen met de voorbereiding hiervan.”

Bouwen op Cadran

Binnenkort geeft Cadran een training aan de gebruikers van AAEON, zodat ze zelf rapporten kunnen genereren. Dit vergt een kleine tijdsinvestering, maar het zorgt ervoor dat gebruikers meer zelf kunnen doen. Ondertussen is Diane erg blij met de dagelijkse support: “Het werkt gewoon ontzettend goed. Ik ben erg tevreden over het persoonlijke contact, de snelle service en de kwaliteit. Cadran is bij spoedgevallen meteen beschikbaar en iedereen die bij ons met Netsuite werkt is erg tevreden met de verschillende optimalisaties die zijn doorgevoerd. Zo wordt het werk leuker en makkelijker. Wij hebben geen supportafdeling binnen AAEON, dus het is ontzettend fijn dat we kunnen bouwen op Cadran.”

Sjors Matthijssen

Zorgeloos focussen op uw business. Ga voor NetSuite Support.

Meer weten over onze support service? Neem contact op met Sjors Matthijssen voor meer informatie.